pondelok 18. marca 2013

Zlodej blesku - Percy Jackson - Rick Riordan : Recenzia

Bohovia Olympu sa búria! Majstrovský blesk - silná zbraň najvyššieho boha Dia - bol ukradnutý a môže to mať osudné následky pre ľudstvo. Čo s tým má spoločné dvanásťročný chlapec Percy Jackson, v ktorého okolí odrazu začínajú ožívať krvilačné bytosti zo starých gréckych bájí a povestí, hrozí mu vyhodenie zo školy a kopa ďalších problémov?
Podarí sa mu spolu s jeho priateľmi nájsť ukradnutý blesk?

Zistí skutočnú pravdu o svojom otcovi?

Toto a veľa iných vecí sa dozviete v prvom diele svetovo úspešnej fantasy série. Nedajte si ju ujsť!
  • Autor: Rick Riordan
  • Originálny názov: Percy Jackson a the Olympians - The Lightning Thief
  • Preložila: Jana Veselá
  • Počet strán: 406
  • Vydavateľstvo: FRAGMENT

O tejto sérií som počula nespočetne veľakrát. Všade, kam som narazila, tak ju opisovali ako veľmi vydarenú sériu. Neodolala som jej ani ja.
Prednedávnom som si pozrela dokonca aj film. Musím povedať, že ma milo prekvapil. V knihe autor opisuje Percyho ako dvanásťročného, ale vo filme mal okolo šestnásť rokov. Avšak bolo to pre mňa plus. Nevedela by som si predstaviť, ako dvanásťročný chlapček zápasí s minotaurom. Takisto aj Annabeth. V knihe ju opísal pekne ako milé, sivooké blonďavé dievča a vo filme to bolo akurát naopak. Tam bola veľmi divoká, bojovná, hnedovlasá  a zelenooká hrdinka. :( Ale pravdaže väčšinou to tak vo filmoch dopadne. Netreba sa vopred tešiť.  Menia scény jednu za druhou alebo v tom lepšom prípade tam aj niektoré pridajú. Hold, taká je doba.

Čo sa týka obálky, tak je celkom pekná, až na toho minotaura. Ten je fakt divný. Ale radšej späť ku knihe. Percy Jackson je tak trochu problémové dieťa. Má preladený mozog na starogréčtinu, a preto si myslí, že trpí dyslexiou. Inak je to normálny chalan. Teda  aspoň si to myslí. Príbeh je plný gréckych a mýtických postáv. Stretávame sa tu s rôznymi postavami - príšerami, ako napr. satyr, minotaur, kentaur, fúria alebo chiméra.

Vystupujú tu aj postavy oveľa bližšie Percymu - Grover, Annabeth, jeho mama alebo aj pán Brunner. Väčšinou boli sympatické až na Gabea. Fuj. Také prasa! Nájdeme tu zvraty aj vtipné udalosti. Pri niektorých sa zaručene nezdržíte smiechu. :D Celý dej bol napínavý a čitateľa baví, tak ako aj mňa, čítať kapitolu za kapitolou. Nové odborné, ale aj grécke názvy boli zaujímavé. Aj keď niektoré scény boli pritiahnuté za vlasy, tak vás to jednoducho baví. Autor vytvoril prijateľný svet plný hrdinov a skrytých tajomstiev. Knižka ma celkovo super prekvapila a som zvedavá na ďalší diel.

Ďakujem vydavateľstvu FRAGMENT za poskytnutie recenzného výtlačku. Knihu si môžete objednať TU.

Tu si môžete pozrieť trailer k filmu :