štvrtok 25. apríla 2013

Všechny barvy země : Beth Revis - Recenzia

Amy a Syn konečně opustili skličující zdi vesmírné lodi Universum. Jsou připravení začít znovu, vybudovat si nový domov – na Zemi Centauri, planetě, ke které musela Amy plout přes celý vesmír. Ale nová Země není rájem, v který doufala. Jsou tu obrovští pterodaktylové, květiny, jejichž vůně vás paralyzuje, a tajuplné ruiny, které skrývají mnohem více, než se na první pohled zdá. A největší tajemství? Že by na této planetě nebyli sami? A pokud chtějí zůstat, budou muset bojovat !
  • Autorka: Beth Revis
  • Originálny názov: Shades of Earth
  • Počet strán: 381
  • Preložil: Petr Eliáš
  • Vydavateľstvo: Alabtrosmedia / CooBoo
  • Moje hodnotenie: 5/5

Naprieč vesmírom. Milion sluncí. Všechny barvy země. Všetky tri knihy sú úžasné. Jedna lepšia ako druhá. A tá posledná ? Tá je najlepšia. Ak ste čítali predchádzajúce diely, tak iste viete že Beth Revis je nesmierne super spisovateľka. Sériou Vesmír to len potvrdila. Tretím dielom bezpochyby nesklamala.

Po prečítaní druhého dielu som sa neskutočne tešila na tretí a zároveň posledný diel. Keď sa mi konečne dostal do ruky, nevedela som ho pre zmenu odložiť. Začiatok bol pomalší, než som očakávala. Bol tam priestor na ujasnenie si niektorých vecí  z predchádzajúceho dielu. Dej sa rozbiehal pomaly, čo bolo vyhovujúce. Zoznamovali sme sa s novým prostredím a spoznávali nové postavy. Jednoducho nie hrozné ale super.

Stránky som otáčala závratnou rýchlosťou. Čítali sa s ľahkosťou. Kapitoly boli rozdelené opäť z pohľadu Syna a Amy. Autorka tým dodala väčší šmrnc. Podľa mňa je  dobre že to tak spravila. V jednom momente som sa čudovala nad tými vecami, ktoré objavili a v druhom som opäť krútila hlavou. Je vážne prekvapujúce ako to dokázala tak reálne napísať. Veci sa dali ľahko predstaviť. Celý príchod na zem Centauri, dobrodružstvá a nečakané zvraty a udalosti. Nachádzali sa tam nepredvídateľné momenty, ktoré boli náramne perfektné. Aj keď sa tam miestami nájdu drobné chybičky, tak to vôbec nevadí, pretože je tam aj tak oveľa viacej rôznych ktoré to zatienia.

Amy sa o niečo zmenila. Teda pozitívne. Niekedy jej to pálilo a vedela čo má spraviť, inokedy bola nerozhodná. Pripadala mi niekedy detinsky, možno tak zasnívane. Avšak to podľa mňa prijateľné, pretože si neviem predstaviť si čo by som robila ja v takých situáciách. Ale áno, mala to ťažké.
Ako aj v prvých dieloch bol a stále je Syn veľmi sympatický a príjemný. Práve on bola ta postava, ktorú som mala najradšej. Podľa mňa mal určité charizma, ktoré ho robilo ešte viac priateľským. Áno, občas mi liezol na nervy, ale dalo sa to prežiť. :)

Celý príbeh je napínavý a plný dobrodružstva.  Celkom isto je aj lahodne a pekne spracovaný. Okrem neobyčajných situácií tu nájdete štipku romantiky,  ale aj zabíjanie bez ľútosti. Postavy a dianie v knihe si za každých okolností zamilujete.

Na koniec som rada, že sa celá séria končí, ale v istých chvíľach mi bude za ňou smutno. Kludne si viem predstaviť aj ďalšie pokračovanie. V každom prípade si knižky môžem prečítať znova. Teším sa na to.  Určite rada, že som si mohla prečítať takúto sériu. Aj keď som ju čítala po česky, vôbec mi to nevadilo. Pripadalo mi to ako keby som to bolo po slovensky. Jednoznačne by ste sa toho jazyka nemali zľaknúť a  zahodiť ďalšie diely. Ak ste čítali aspoň jeden diel tejto série tak si prečítajte aj pokračovania, pretože sú ešte lepšie a sú super.

Ďakujem vydavateľstvu Albatrosmedia za poskytnutie recenzného výtlačku.
Knižku si môžete kúpiť TU