štvrtok 30. mája 2013

Akadémia temna 3 - Rozdelené duše : Gabriella Poole - Recenzia

Smrť prenasleduje Darkovu akadémiu aj do starobylého mesta Istanbul, kam sa tento semester presťahovala.Štipendistka Cassie Bellová je ohromená krásou mesta, ale nemá čas si ju vychutnávať. Zmieta sa medzi starou láskou a novým vzťahom. Musí si vybrať medzi privilegovaným svetom Vyvolených a oddanosťou k svojim najlepším priateľom. Cassie stojí pred osudovým rozhodnutím, ktoré jej môže zmeniť život raz a navždy. Medzitým sa mestom prikráda vrah a podozrenie môže padnúť na kohokoľvek....
  • Autorka: Grabriella Poole
  • Originálny názov: Darke Academy 3 : Divided Souls
  • Počet strán: 278
  • Diel: tretí
  • Preložila: Zora Sadloňová
  • Moje hodnotenie: 4/5

Cassie, Isabella aj ostatní študenti sa vracajú späť do školy. Darkova akadémia sa tentokrát sťahuje do Turecka do mesta zvané Istanbul. Všetko je tak, ako má byť. Až na jeden deň. Vtedy sa stratia dvaja študenti. Jasné, každého to znepokojuje a robia si starosti. A potom príde úplne nečakane ďalšia rana. Jeden celkom kludný deň sa nájde telo. Lepšie povedané mŕtvola. Má v tom prsty Randžit Singht, ktorý sa medzitým vrátil späť ? Kto je vrah ? Nájdu ostatní spravodlivosť a vytúžený pokoj ?

Tretia časť tejto úžasnej série sa začala prekvapivo dosť nezaujímavo. V prvých kapitolách ma to nebavilo a chvíľu mi trvalo, kým sa do toho dostanem a poriadne vžijem. Opisy boli niektoré dlhé a nerada to priznávam, ale aj párkrát som ich preskočila. Ale o nič som neprišla. Čítala som ďalej stále rýchlejšie viac a viac. Naraz len BUM! Super zvrat, ktorý to prišiel zachrániť. Potom to išlo veľmi ľahko. Stránky sa prevracali úplne samé. Dej sa zlepšil zo stupňa štyri na deväť. Zápletky boli fajn a bavili ma. Jediný problém, ktorý som videla bol ten, že presne v tých napínavých momentoch, kde som čakala s napätím sa to buď úplne naopak skončilo, alebo sa to neskončilo vôbec.

Postavy boli vykreslené jednoducho a reálne. Nemala som najmenší problém predstaviť  si ich, ba naopak. Šlo to veľmi ľahko. Cassie bola občas nerozhodná, čo mi liezlo na nervy, ale oproti predchádzajúcim dielom sa zlepšila. Takisto aj charaktery boli, myslím, viac vypracované.
Autorka knihy sa nezaprela a aj ona vytvorila menší ľúbostný trojuholník. Menší, pretože to nebola tá klasická zakázaná láska, ktorú nájdeme pomaly v každej knihe. Bola pekná a príjemná. Dala sa zvládnuť celkom v pohode. Napriek podmienkam, ktoré mali som to obidvom uchádzačom o Cassieno srdce priala. Čítala som to a popritom zatajovala dych.

Richard sa mi tento raz oveľa zapáčil oproti minulej časti. Predtým bol nafúkaný blbec. Tentokrát bol milý, pozorný a priateľský. Randžit sa vrátil na scénu a s ním aj Cassandrino mravčanie a túžba. V knižke sa ukázal len párkrát.  Lenže problém bol v tom, že vždy keď tak urobil, bolo to perfektné. ;)

Vyvolení. Tak to bola ďalšia kapitola sama o sebe. Ostatných vyvolených ako Ajša, Michail, Alica, ale aj zvyšných som moc nemala rada. Bola to skupina, ktorá ma moc neprekvapila a zdala sa byť aj napriek svojej originalite čudná a zvláštna. Moc mi nesadli. Teda okrem Richarda, Cassie a Randžita. No a ešte aby som nezabudla, tak sir Alric bol taký idiot, ktorého mám doteraz najmenej rada. Des. Gabriella Poole to v tejto knižke zabila. A to myslím doslova. Nebála sa ukázať, že vie byť aj krutá. Dokázala to obdivuhodne. Jednoznačne mi bolo ľúto aspoň jednej viac-menej nevinnej osôbke, ktorú nechala zomrieť. Jej štýl je pútavý a super. Nečakané zvraty a kúsok dobrodružstva sú neprehliadnutelné. Tento diel stojí za prečítanie. Zatiaľ zo všetkých troch dielov, ktoré boli vydané sa mi páčil najviac. Ak ste začali čítať túto sériu, tak si prečítajte aj pokračovania. Už teraz sa vážne teším na posledný diel série.

Ďakujem vydavateľstvu Fragment za poskytnutie recenzného výtlačku.