streda 17. júla 2013

Zelená jako smaragd - Kerstín Gierová : Recenzia

Anotácia:
Gwendolyn má zlomené srdce. Zdá se, že Gideonovo vyznání lásky bylo pouhou fraškou, aby šel na ruku jejich úhlavnímu nepříteli, hrozivému hraběti Saint Germainovi. Ale pak se stane něco naprosto nepochopitelného a Gwennin svět je vzhůru nohama. Ji i Gideona čeká dech beroucí úprk do minulosti, a taky menuety, paruky, kordy a divoké pronásledování a nad tím vším se vznáší otázka, zda se dá stav pokojové fontány vůbec léčit… (pozn. Xemerius se velmi obává, že nikoliv.)
  • Autorka: Kerstín Gierová
  • Originálny názov: Smaragdgrun - Liebe geht durch alle Zeiten
  • Počet strán: 418
  • Séria: Drahokamy
  • Diel: tretí (posledný)
  • Preložila: Tereza Pecková
  • Vydavateľstvo: CooBoo 
  • Moje hodnotenie: 5/5
Po Rudej jako rubín a Modrej jako safír  sa mi do rúk dostala konečne aj Zelená jako smaragd. Táto kniha je tretia a zároveň posledná v tejto sérii. Ako aj v predchádzajúcom diely sa kniha začína v tom momente čo minulá skončila. Čítate v pohode ďalej a máte pocit, že čítate jednu veľkú a hrubú knihu. Takisto aj náročnú. Ale nie je to tak. Práve naopak.  Je skrátka jednoduchá. Autorkin štýl písania som si obľúbila už od začiatku. Určite to zvládnu aj začiatočníci, alebo aj tí, ktorým to slabšie myslí.

Keď som dočítala prvú časť bolo mi jasné, že to pôjde už len k lepšiemu. Tak sa aj stalo. Gradovalo to až do nepríčetnosti. Postavy v knihe sú naozaj super. Gwendolyn skoro vždy nájde spôsob ako problém prekonať. Neodolateľný, tajomný Gideon si  získa určite každé dievčenské srdce. Skvelá kamarátka Leslie pomáha ako sa len dá. Niektorý rodinný príslušníci ich taktiež nenechajú trápiť sa. Neskutočne veselý a „občas vyčerpaný Xemerius vás nenechá aspoň bez jedného neškodného úsmevu. A otravná Charlotte musí vždy strká nos tam, kde nemá. Musím povedať, že všetko do seba pasuje tak ako má. Kerstín Gierová zapracovala mimoriadne dobre, pretože to, ako všetko poriadne a krásne ladí je neuveriteľné. Každý detail, všetky roky, časy a dátumy majú svoje miesto.

Predtým než som začala čítať túto sériu, mi bola nesympatická. Neviem už ani prečo, ale jednoducho ma vôbec nelákala. Odradil ma sprvu hlavne aj ten český jazyk. O niečo neskôr som našla na internete trailer k filmu Rubinrot. Prekvapilo ma to a keď som si ho pozrela, hneď som chcela čítať tú knihu. ;) A vážne nebola taká nudná ako som si myslela. Už od tých krásnych obálok, textov až po koniec je to značne jedinečná séria. Napätie nemá konca ani kraja. Dobrodružná naprieč časom sú nevyspytateľné a čarovné zároveň. No a čo sa týka správania hrdinov, tak to je vážne nepredvídateľné. ;o) Páčilo sa mi to, pretože je lepšie prečítať si niečo nové čo autorka vymyslela, ako to čo hneď uhádnem a potom je to otrepané. Bavilo ma to. Chybu nemalo ani to prekvapenie, ktoré som si prečítala v tri štvrtine knižky. Úplne že WAU! Ako iste čítate, som z týchto kníh a príbehu nadšená. :P Ak doma ešte nemáte tieto skvelé knižky, tak okamžite choďte do najbližšieho kníhkupectva a kúpte si ich. Neoľutujete!

Ďakujem vydavateľstvu Albatrosmedia za poskytnutie recenzného výtlačku.
Knihu si môžete objednať TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Každý komentár poteší. :))