nedeľa 17. novembra 2013

Búrka : Uväznený v čase - Julie Crossová - Recenzia

Prítomnosť, rok 2009. Jackson Meyer je normálny mladý chalan - študuje, má priateľku...
Má však schopnosť, o ktorej mnohí ľudia iba snívajú. Dokáže cestovať v čase do minulosti. Nedokáže meniť ani ovplyvňovať budúcnosť, môže len znovu prežiť to, čo sa už stalo.
Jedného dňa do Jacksonovho života vtrhnú dvaja neznámi muži a v zápase je jeho priateľka Holly smrteľne zranená. Jackson v zúfalstve skočí o dva roky späť do roku 2007. Nedokáže sa však vrátiť do súčasnosti. Je uväznený. Stojí tvárou v tvár "Nepriateľom času", ktorí ho prenasledujú. Čo všetko je ochotný obetovať pre záchranu svojich blízkych a možno aj celého sveta? Aké tajomstvá obklopujú jeho

život?
  • Autorka: Julie Crossová
  • Originálny názov: Tempest
  • Počet strán: 328
  • Preložila: Monika Srnková
  • Moje hodnotenie: 3/5
V tejto dobe nájdeme na pultoch kníhkupectiev množstvo kníh s témou o cestovaní v čase. Je veľmi populárna a viacerých autorov zaujala. Čitatelia si ju obľúbili a jednoducho sa im zapáčila. Podobne ako roky s upírmi. Pri prechádzaní internetových noviniek ma zaujal titul ktorý vyšiel nedávno, teda knižka Búrka. Môže za to asi tak jej zvodná anotácia alebo oficiálny knižný trailer. Samotná  kniha má pekný zovňajšok. Čakala som že v tom dobrom bude pokračovať aj vnútri na stránkach, no sklamala ma. Autorkino dielo začalo pomaly a potom sa neuveriteľnou rýchlosťou blesku zvrtlo na dobrodružstvo plné akcie a napätia. A to ešte radšej nevravím o cestovaní časom. Toho je tam hojne, viac než treba. Jasné, je to hlavná téma, no toto čo tu dokazoval bolo až príliš.

Jackson vyrastal ako bežný chalan, zmaturoval.........až sa jedného dňa dokázal čírou náhodou premiestniť v čase. Od tej kapitoly ho lákali a čakali problémy na každom rohu. Jeho priateľku, Holly, jeden zdanlivo pekný večer smrteľne zrania a on je odhodlaný zistiť kto a prečo to spravil. Ocitá sa dva roky v minulosti a záhadným spôsobom sa mu nedarí dostať späť do súčasnosti.  Chudák vôbec nevie, prečo vôbec dokáže cestovať v čase, ako s ňou zaobchádzať alebo čo je hlavné, kto sú tí "Nepriatelia času". Neostáva mu nič iné len pátrať a dokola skákať v čase.

Hlavné postavy sú v pohode. Neprekážajú mi, no ani ma moc nezaujali. Konečne je hlavným hrdinom  muž, čo je u mňa sympatická zmena. Celkovo sa správa na svoj vek slušne, aj keď občas nerozvážne. Príbeh bol vyrozprávaný len z jeho pohľadu. Našu pozornosť upúta aj jeho kamarát Adam, ktorý vie o jeho tajomstve. Spoločne si pomáhajú v hľadaní pravdy. Otvorená je tu aj romantická línia a vieme lepšie spoznať aj vedľajšie postavy.

Kompletný námet a príbeh je skvelý. Zápletku aj dej sa dá s pomocou prižmúrením oboch očí zvládnuť. Autorka sa pri písaní zrejme vžila do jeho postavy až nadmieru, pretože do minulosti skákal bezhlavo. Na každej stránke bolo skoro iné časové pásmo, čo ma viedlo k občasnému strateniu sa v deji. Neviem ako vy, no ja si predstavujem výborne napísanú knihu inak. Pri čítaní sa musíte mimoriadne sústrediť, inak sa tam stratíte ako malá rybka v oceáne. Záver knižky nám ponúka veľa odpovedí na otázky, no nie na všetky. Ako naozaj, po prečítaní knihy som mala chuť ju niekde šmariť, pretože ten koniec je fajn napísaný. Napriek tomu sa mi však nepáčil. :D

Táto knižka mi príde ako nadčasová. No nie dejom ako takým, ale štýlom. Celú dobu Jacksonovho presúvania časom som očakávala niečo šokujúce. Dej ubiehal pomaly, nezáživne. Ako čitateľ som čakala, že niečo - niekto zmení, rozprúdi dej. Celé snaženie autorky som počas čítania dá sa povedať ani skoro nepochopila. Až na konci knihy. Tam, keď to niečo šokujúce neprišlo, som si položila tú otázku "Ako sa Jacksonovi podarí zachrániť Holly ? " Jemu, nie niekomu inému. To je to čo treba v knihe hľadať.

Ďakujem vydavateľstvu Fragment za poskytnutie recenzného výtlačku.
Knihu si môžete kúpiť TU