nedeľa 23. marca 2014

Temné vízie : Vášeň - L.J.Smith - Recenzia

Kaitlyn a jej priatelia vlastnia úlomok čistého kryštálu od Bratstva. Ním by mohli zničiť ohavný kryštál pána Zetesa, pomocou ktorého jeho majiteľ pácha mnoho zla. Nevedia však, kde pán Zetes kryštál ukrýva, ani ako sa k nemu nebadane dostať. Kait sa preto vracia do Zetesovho Inštitútu ako špión. Pritom si stále nie je istá, či v skutočnosti miluje Roba alebo Gabriela…
  • Autorka: L.J.Smith
  • Originálny názov: Dark vission 3 - The Passion
  • Počet strán: 256
  • Diel: tretí
  • Preložila: Ema Liptáková
  • Moje hodnotenie: 4/5
Séria troch kníh od L.J.Smithovej ma po dočítaní poslednej neskutočne očarila. A to ešte nevravím o stupni prekvapenia. Radšej. Konečne. Konečne som sa dočkala toho vytúženého konca.

Po prvom úvodnom, druhom nezaujímavom diely tu máme posledný tretí, šokujúci. Pravdaže, v tom dobrom slova zmysle. Autorka ma prekvapila. Čakala som len nejakú ďalšiu typickú Smithovskú knihu. Neviem, ale po druhej knižke som myslela, že horšie to už ani nemôže byť. Nudné opisy, stále tie isté problémy a nezhody, prípadne nekončiaci ľúbostný trojuholník. Privítalo ma však, niečo iné. Postupne to nabralo svoj smer a lepší koniec som si ani nemohla priať.

”Uprene na ňu hľadel svojimi sivými očami a žmúril proti svetlu. Padalo na nich prekrásne severné svetlo, skromné domčeky v ňom vyzerali čarovne, dokonca aj Gabriel vyzeral v jeho lúčoch zlatisto a hrejivo. Mohla len hádať, ako v takom svetle vyzerá ona.”

Útla knižka skrýva veľa charakterov. Oproti predošlým častiam dostali napokon rozum a vedia čo chcú. Čo sa nezmenilo, tak to je môj vzťah ku Kaitlyn, ktorú nemám príliš v láske. Ešte stále a donekonečna si nevie vybrať medzi dvoma super chlapmi. Že ju to vôbec baví. Ale zase naopak, mala celkom dobré nápady. Roba to neprestajne ťahá ku Kait. Obľúbila som si aj jeho, aj keď menej než Gabriela. Lewis s Annou sú skvelí. A čo povedať na Gabriela? Aj keď ma počas čítania riadne vyviedol z miery, tak ho mám neskutočne rada. Asi najviac z celej knihy. Podľa mňa si získa určite aj vás.

Prichystajte sa na nové postavy a riadne schopnosti. Objaví sa tu napríklad taká Bri, divoká Frostrová alebo nepredvídateľný Šakal Mac. A čo tie rôzne schopnosti? Astrálna projekcia, psychokinéza alebo psychometria?? Keď to vlastníci chcú dokážu s nimi divy. Mimochodom telepatiu používali skoro neustále. Bohužiaľ nám neostáva nič iné než sa na nich dívať s otvorenými ústami. Prečo musia existovať len v knihách? Prečo? -_-

”Čo spraví špeh, keď ho pristihnú? Kaitlyn zovrel žalúdok. Spoznala ten hlas skôr, ako sa obrátila a uvidela vo dverách siluetu postavy.“

Príbeh si ma v konečnom dôsledku získal. Knihu odporúčam. Čítalo sa mi skvelo. Bolo to také oddychové čítanie s občasnými chvíľami, kde som dostala skoro infarkt. Nájde sa tu či už akcia, napätie a aj odvar mladej, milej lásky.

Ďakujem vydavateľstvu Fragment za poskytnutie recenzného výtlačku.