pondelok 22. júna 2015

Zo života knihomoľa: Words, school and books


Wohouuu aj vy máte takú radosť, alebo to len ja? Ale no ták, určite ste radi, že sa končí škola a začínajú prázdniny! V poslednom mesiaci školy sa nám to hromadilo, záverečné testy, opravovanie si známok... Už som pomaly ani nevedela, kde mi hlava stojí. Tieto konce školského roka sú vždy také stresujúce. Určite to poznáte. ALE, piatok bol ten deň, kedy som definitívne dopísala poslednú písomku a odpovedala na známku poslednýkrát v tomto školskom roku! Neskutočne som si odfúkla. To znamená, že konečne znova začnem neprestajne čítať a písať a venovať sa vám, mojím drahým čitateľom.

Táto eufória ma primäla k napísaniu článku a rozhodla som sa práve pre tento, t.j. „Zo života knihomoľa“. Inšpirovala som sa touto nepravidelnou rubrikou u Neliss. Nápad sa mi páči a som zvedavá, či sa aj ujme. Malo by to byť niečo ako Knižný súhrn, ale keďže ja ho nerobím, je to v podstate jedno. :) V týchto článkoch by ste našli kecy o knihách, ktoré v poslednom čase čítame, čo sme ulovili v knižnici, ako sme na tom s recenziami a inými príspevkami... Čo nás zaujalo a naopak. Nemusí to byť ale len o knihách.

Who knows? Možno budem písať práve o úplných nezmysloch, seriáloch, alebo filmoch. Nechajme sa prekvapiť. But let me know what do you think.

Pred pár týždňami som bola neustále vo svojom krátkom voľnom čase nalepená na tomto, podľa mňa úplne skvelom, britskom seriály In The Flesh. Nevedela som sa (ani teraz stále neviem) od neho odtrhnúť a neskutočne sa mi páči. Najsmutnejšie na ňom je to, že má celkovo len dve série. Ktoré som už samozrejme videla. :( In The Flesh je o malom mestečku Roarton, kde sa jedného dňa nedobrovoľne prebudí hlavný hrdina Kieran Walker zo svojho vlastného hrobu, ako živá mŕtvola, lepšie povedané ako zombie. Ale nie je jediný. Kieran a ostatní nevedome napadajú ľudí, zabíjajú ich a pochutnávajú si na ich mozgoch. Potom je tu však taký skok, kde zombíci, alebo po inom obeti PDS syndrómu sú liečený a po dokončení tejto liečby sa môžu vrátiť do svojich rodín, späť do Roartonu, kde kedysi žili. Vlastne vidíme v ňom to, ako sa tieto obeti PDS syndrómu vracajú do svojich domovov a vyrovnávajú sa s tým kto sú. Príde aj na tvrdšie reakcie okolia. Je ale najmä o Kieranovi. ♥ Tento seriál som si zamilovala a myslím si, že je kvalitne spracovaný. S hercami som totálne spokojná, čo je úplne ideálne. Bez váhania vám ho odporúčam. Teším sa, keď si dám re-watching. :3   

Ehmm, tak toto som si ani neuvedomila. A áno, čítate správne, je tiež o zombíkoch... Predstavujem vám ďalší seriál, ktorý mi robil spoločnosť a to iZombie. V prvých dieloch mi prišiel trošku primitívny, ale nedalo mi pozrieť si nasledujúci diel. Na dej sa jednoducho namotáte a už ste v pasci. Postavy sú sympatické, dej pútavý a miestami aj vtipný. Ach, ako ich mám rada. Už aby bola aj druhá séria. :D 

Modrú jako safír vám na stopro niečo hovorí. Knižky boli úúžasné! Prvý film, Rubinrot, som si užila a myslím že bolo na čase pozrieť si aj pokračovanie. Keď som ho konečne našla aj s titulkami, nesmierne som sa potešila. Len si to predstavte. Film, teda zvuk je originál v nemčine. Titulky boli po anglicky. No a mne nezostávalo nič iné, len zároveň si prekladať titulky a sledovať aj obraz. :D Musím povedať, že som sa pobavila, túto kombináciu som zažila prvýkrát a bola to celkom sranda. :D Postavy sa nezmenili a pobavili. Jednotka sa mi ale ľúbila viac. Možno to bolo aj tým, že je to tá povestná druhá časť. Ktovie. Bol však ale veľmi milý. :)

Okrem toho som dostala niekoľko kníh, pretože som mala sviatok a nejaké ešte očakávam. :3 Pôvodne som chcela spraviť aj Chvastačku ku koncu mája, lenže keď foťák štrajkuje nevyberiete si... Inak som už druhýkrát dočítala Piatu vlnu, ktorá sa u mňa zakaždým šplhá čoraz vyššie na liste obľúbených kníh. Recenzia sa chystá v plnom prúde, takže čoskoro bude. Kazí mi to ale tento víkend, keďže budeme v horách. S Jablečným koláčom nadeje sa stále trápim, nie a nie ju dočítať. -_- Najprv som si myslela, že to bude zábava a bude ma baviť, ale po pár kapitolách som to vzdala. Nechcem prebiehať, už som skoro na konci knihy, takže konečne bude recenzia. Doma mám inak toľko neprečítaných kníh, do ktorých by som sa s nadšením pustila! Najviac ma hnevá to, čo pravdepodobne asi každého knihomoľa, že ten čas beží táák rýchlo... Druhého júla sa chystá knižný zraz v Martine, ale neviem či a naň vyberiem. Pozerala som si spoje no a vyzerá to biedne. Mimochodom očakávam balíček anglických knižiek. :3 Ešte len začínam čítať po anglicky, ale už som niečo skúšala a išlo to celkom fajn. som zvedavá koľko mi to ale vydrží. :D 

Myslím, že už by celkom aj stačilo. Čo poviete? Pozeráte, alebo videli ste niektorý z vyššie spomínaných seriálov/filmov? Ako ste vy začínali prvýkrát s čítaním po anglicky? ;)


Prajem krásny zvyšok dňa. 
Ja sa idem ešte pustiť do Piatej vlny.
Patrisie.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Každý komentár poteší. :))