nedeľa 3. februára 2013

Krásni a mŕtvi 4 - PHOENIX - Recenzia

Jonas , Arizona, Summer - všetkým trom mŕtvym spolužiakom pomohla Darina vyriešiť tajomstvo ich smrti, aby ich duše mohli odísť na večnosť v pokoji. Teraz je na rade ten posledný a najdôležitejší : Krásny a mŕtvy Phoenix, Darinin chlapec , jej najväčšia láska. Bol dobodaný v bitke na benzínke. Kto je jeho vrah? Darina vie , že mu musí pomôcť. Ale tiež vie, že tentoraz sa s ním rozlúči navždy. Čas beží, Darinu opúšťajú sily, nenachádza u nikoho pomoc, dokonca samotný Phoenix akoby nechcel poznať pravdu. Porazí láska smrť?
  • Autorka: Eden Maguire
  • Originálny názov: Phoenix
  • Séria: Krásni a Mŕtvi
  • Počet strán: 277
  • Jazyk : slovenský jazyk
  • Vydavateľstvo : FRAGMENT

Phoenix. Presne takto sa volá posledný Krásni a Mŕtvi, ktorý čaká na odhalenie príčiny svojej smrti. Zostáva mu už len niekoľko dní, pokiaľ sa navždy rozlúči. Ako aj v predchádzajúcich dieloch mu pomáha riešiť tento problém Darina. Už zo začiatku je presne taká istá ako pri ostatných častiach. Smúti a na mňa pôsobí dosť depresívne. Ale pravdaže všetko sa zmení tým, že sa vrátia Krásni a Mŕtvi. Postupne získavajú dôkazy a informácie. Niekoľkokrát musia aj zachrániť Darine život.Tá dajme tomu na oplátku zistí prekvapivé a konečné informácie o Hunterovi, Márii a ich dcére. Som rada že to s ním dopadlo celkom fajn.

Čo sa týka autorkinho písania tak sa podľa mňa oproti 1 a 2 zlepšilo. Texty a kapitoly ale aj rozhovory boli vypracovanejšie. Takisto aj kriminálna drogová zápletka. Napätie vôbec nechýbalo a autorka s ním trafila do čierneho. Dá sa povedať že aj to ako sa do toho všetkého zamiešali Zak a Brandon ma nemilo prekvapili. Všetky tie spory medzi Rohrovcami a Thornovcami boli veľmi vážne. Phoenix, Darina a ich rozhovory alebo skôr dialógy boli jednoduché a mohlo byť toho viac. Chýbalo to tam.

Záver a celkový koniec knihy ma velice prekvapil. Neviem, ale čakala som od toho asi veľa. Myslela som si že autorka vymyslí niečo z čoho mi spadne sánka dolu. Niečo originálnejšie než to že znovu poputujú časom. Tešila som sa na úžasné zakončenie série, ale nedočkala som sa.Bola som sklamaná že sa s tým viac nepohrala. A to isté platí aj pri Phoenixovi a Darine. Myslela som si niečo také, že Darina zomrie a bude s Phoenixom. Ale nie. Tak to určite nebolo. No čo už. To sa stáva.

Celá táto séria mi ohromne páčila. Bolo to príjemné, oddychové čítanie s viac-menej ľúbostnými a detektívnymi prvkami. Tí, čo čítali aspoň jeden diel tejto série a páčil sa im , si prídu na svoje určite takisto ako ja.

Ďakujem vydavateľstvu FRAGMENT za poskytnutie recenzného výtlačku.
Knižku si môžete objednať TU.