štvrtok 28. marca 2013

Akadémia temna : Nebezpečné putá - Gabriella Poole - Recenzia


Anotácia:
Tento semester sa tajuplná Darkova akadémia sťahuje do New Yorku a Casie Bellová už nie je nevinný nováčik. Je silná, odhodlaná a skrýva svoje vlastné tajomstvá. Cassie bola totiž uvedená do sveta Vyvolených a musí sa vyrovnať so svojimi ohromujúcimi schopnosťami, nebezpečným milostným vzťahom a zlovoľným duchom vo svojom vnútri, ktorý si žiada potravu. 
Keď sa vráti starý nepriateľ a prahne po pomste, Cassie spadne na samotné dno. Zachráni svojich priateľov od strašného osudu, ktorý ich čaká alebo ich zničí, aby spasila samú seba?
Kdekoľvek sa objaví Darkova akadémia, tam je smrť veľmi blízko...
  • Autorka: Gabriella Poole 
  • Séria: Akadémia temna 
  • Originálny názov: Darke Academy 2 - Blood ties 
  • Preložila: Zora Sadloňová 
  • Počet strán: 271 
  • Vydavateľstvo: FRAGMENT

Po prvej časti tejto série prichádza druhý diel s názvom Nebezpečné putá. Darkova akadémia sa presúva z Paríža do New Yorku. Cassandra, Isabella a Jake nastupujú do školy aj tento semester. Po návrate do školy sa Cassie dejú nepríjemné veci. V tých najnevhodnejších veciach ju takmer vždy vyruší duch Estelle, ktorého takmer prijala minulý semester. Ak mám pravdu povedať tak mi tam veľmi liezla na nervy. Ale dá sa to zvládnuť. :-) 

Kým v prvom diely Cassie od začiatku spoznávala Darkovu akadémiu, tentokrát znova odhaľuje nové veci o ktorých ani netušila. Nesprávla sa ako malá naivka, ale ako rozumné dievča, ktoré vie čo chce. Bola oveľa, oveľa sympatickejšia. Nebolo by na tom ani nič zvláštne, okrem toho že ohrozí svoj život aj život svojich najbližších. Ale dievča sa snaží. V tejto knihe je toho veľa. Sú tu pravdaže opisy, ktoré boli niekedy zdĺhavé. Cassandra mala problém doslova vysať život z niekoho, alebo skôr si zobrať trochu životnej sily. Aj pri iných knihách som sa s týmto stretla a veľmi mi to vadilo. Jednoducho nechcela prijať fakt, že keď sa nenakŕmi zomrie. Jessica a Jake sú milí spoločníci Cassie. Našla som tam aj prekvapenie, ktoré som nevedela a celkom ma to potešilo. (síce to nie je až také veľké prekvapenie - volá sa celým menom Jacob Johnson) :D Jake spolu s Cassandrou odhaľujú tajomstvá o Katerine. Poviem vám, je to v skratke poriadna zlá ženská! Niektorých z vás by to pravdepodobne potešilo, ale mňa jednoznačne nie. Minulý diel bola celkom, celkom v pohode. Nuž, tu sa to zmenilo. 

Knižka má pútavý dej a je dostatočne plná napätia. Ak čitateľa príbeh baví, potom ho vtiahne priamo do diania. Keď sme mali v škole volnú hodinu, tak som prečítala cca dvesto stránok cobidup. Bola som v nemom úžase keď som to zistila, pretože v našej triede ešte k tomu cez voľnú hodinu prečítať toľko strán je neuveriteľné. :P

Randžit. To je prosím pekne kapitola sama o sebe. Miestami sa správal ako rozumný pekný ind, no niekedy zas naopak. Bolo tam aj pár zaľúbených chvíľ, ktoré tvoril prevažne pár Cassie a Randžit. Vôbec mi tam nevadil a bol v pohode. Napriek tomu ma silno ohúril svojím rozhodnutím na konci. :-( Autorka krásne využila svoju fantáziu, čo sa týka sveta Vyvolených. Nie sú to chvalabohu žiadni upíri ani vlkolaci, ale niečo originálnejšie. ♥ Neustále sa tam mimochodom niečo deje. Nebezpečné putá sú pekným pokračovaním prvého dielu. Pekná fantasy. :)

Ďakujem vydavateľstvu FRAGMENT za poskytnutie recenzného výtlačku.


3 komentáre:

  1. Teraz som si pri čítaní tvojej recenzie uvedomila, že si nepamätám kto je kto 8D Pár ľudí áno, ale už by som potrebovala tento diel 8D 1tka bola taká zmätená pre mňa, ale inak fajnová kniha 8)
    Pekná recenzia.

    Môžem ťa poprosiť, dáš preč alebo zmierniš zvuk toho traileru na tvojom blogu? Lebo akonáhle sa sem preklikám, hneď počujem tú hudbu a keď mám hlasitosť naplno, tak ma ide roztrhať od nervov. Bola by som ti veľmi vďačná, keby si to nejako vyriešila. Ďakujem.

    OdpovedaťOdstrániť

Každý komentár poteší. :))