sobota 21. septembra 2013

Fenomén : Marie Lu - Recenzia

June a Day prichádzajú do Las Vegas a nepredstaviteľné sa stáva skutočnosťou Vodca Primo umiera a vlády sa ujme jeho syn Anden. Republika sa tak ocitá ešte o krok bližšie k absolútnemu chaosu. Day však zo všetkého najviac túži zachrániť svojho malého brata, a tak mu nezostáva nič iné, než sa spojiť s Patriotmi. Tí im obom sľúbia pomoc pod jednou podmienkou Day a June musia zabiť nového Vodcu. Zdá sa, že je to mimoriadna šanca, ako zmeniť vývoj celej Republiky. Ale June si postupne uvedomí, žeAnden nie je ako jeho despotický otec. Čo ak je práve on jedinou šancou na nový začiatok? Čo ak revolúcia musí mať vyšší zmysel ako osobnú pomstu? Čo ak sa Patrioti mýlia? Skutočne fenomenálne a dlho očakávané pokračovanie úspešnej Legendy!

• Autorka : Marie Lu
  • Originálny názov : Prodigy
  • Počet strán : 357
  • Diel : druhý
  • Preložila : Katarína Preissinger
  • Vydavateľstvo : CooBoo ; Albatros Media
  • Moje hodnotenie : 5/5
June a Day prichádzajú opäť na scénu! Utekajú do Las Vegas. Dúfajú, že u Patriotov nájdu oporu a aspoň dočasné útočisko. Day sa chce, hlavne musí dať dokopy. Najviac však chce nájsť svojho mladšieho brata Edena, ktorého uniesla Republika. Podarí sa mu to ? A čo na toto všetko June ?

Pokračovanie brutálnej knižky Legenda som si nemohla nechať ujsť. Keďže prvý diel sa mi neskutočne páčil, nepochybovala som ani o tomto. A ako inak, mala som pravdu.Ako aj v Legende, aj tu je písaná z dvoch pohľadov. Teda aby som bola úprimná z pohľadu June a Daya. Myslím si, že je to super. Prináša to novú predstavu o tom, čo si postavy myslia a ako to na nich rôzne v správaní pôsobí.

Krásna obálka vás nenechá prejsť okolo a bez toho, aby ste čo i len trochu nakukli do knižky. Kombinácia modrej, čiernej a šedej je skvelá. A to logo ? Brutal.

Príbeh ma začal baviť bezprostredne už od začiatku. Svet a prostredie v knihe mám celkom dosť rada, takže mi nerobilo absolútne žiadny problém. Myslím si, že som sa doňho vžila až príliš. Každopádne je to myslím, oveľa lepšie, než aby ma to nebavilo vôbec. :D

Opisy sa mi ľúbili. Postavy ma zaujali najmä svojím charakterom. Každá postava mala svoj vlastný, čo bolo mimoriadne výnimočné. June mi prišla celkom taká istá, ako v predošlom diely. Možno sa aj trošku zmenila. Myslím, že o čosi dospela. A Day ? No tak ten je pre mňa úplne zlatíčko! Zbožňujem ho. ♥ Ale aj tak, keby som ho stretla, tak by som mala pred ním obrovský rešpekt a priznávam sa, bála by som sa ho. Síce aj napriek tomu, že má toľko rokov čo ja. Nový vodca Anden je slušný, sympatický mladík. Vôbec si neviem predstaviť, ako dokázal nastúpiť na post vládcu celej Republiky. Nuž, ale chudák, čo mal robiť keď otec dlho nevydržal, že ? Síce sa Dayovi moc nezapáčil, mne určite áno. Kaede som od začiatku nemala vôbec rada. Prišla mi dosť odmeraná a tvrdá. Aj keď jej občasné poznámky som si obľúbila. Prekvapivo asi v polovici knihy sa môj názor zmenil. Zapáčila sa mi. Či už ako priateľka, alebo odvážna pilotka. Jednoznačne mi bude za ňou smutno. Pýtate sa čo sa jej stalo ? Nehoda, ostala s Patriotmi, alebo ju zajali vojaci z Kolónií ? Nechajte sa prekvapiť.

Milované akčné scény tu samozrejme nájdete tiež. Sú priam fantastické. Autorka nezabudla ani na poriadnu dávku napätia. Časť z romantickej stránky nie je pre ňu žiaden problém. Poradila s týmto všetkým excelentne. A aby som nezabudla, na množstvo prekvapivých scén. Sú pozoruhodne krásne a šokujúce. Knihu si plánujem prečítať istotne najmenej aspoň raz. Neskutočne sa teším na záver celej tejto perfektnej série ! Zatiaľ je vážne fenomenálna!

Ďakujem vydavateľstvu Albatros Media za poskytnutie recenzného výtlačku.