streda 25. septembra 2013

Ríša temnoty : Čierna mágia - L.J.Smith - Recenzia

Thea a jej sesternica Blaise sú čarodejnice a ovládajú mágiu, ale každá toto umenie využíva inak. Divoká krásavica Blaise zvádza len tak pre zábavu svojich spolužiakov, aby ich pomocou kúziel privádzala do šialenstva. Pokojnejšia Thea se hneď prvý deň v novej škole zamiluje do obyčajného ľudského chlapca a pokúša sa ho zachrániť pred Blaise pomocou mágie. Obe porušia zákony Ríše temnoty, a to sa neodpúšťa.
Zachránia sa dievčatá pomocou zakázaných kúziel alebo ich čarovanie zničí? Čo je Thea ochotná obetovať kvôli láske človeku?

• Autorka: L.J.Smith
  • Originálny názov: Night world 1: Spellbinder
  • Počet strán: 252
  • Séria: Ríša temnoty
  • Diel: tretí
  • Preložila: Zuzana Vičanová
  • Moje hodnotenie: 4/5
Blaise a Thea. Dve rozdielne dievčatá. Sú ako oheň a voda. Prichádzajú na novú strednú školu. Totižto kvôli Blaisinej hravosti. Vyrazili ich až z celej kopy škôl. Pre rodinu sú priam neznesiteľné. Čakajú na nich nové problémy, nepríjemnosti a záhady. Poradia si s tým všetkým ? Toto bola ich posledná šanca...

Pôvodná obálka tejto série je, jemne povedané, katastrofálna.  Velice ma potešilo, že naši grafici ju takto zmenili. Predtým to vyzeralo ako zlý vtip, no teraz je prijateľná. Spojenie dymu, jednoduchých základných farieb a modeliek je taký akurát.

Táto séria je známa najmä kvôli autorke, ale aj nadprirodzenými bytosťami. V predošlých dvoch dieloch sme sa streli s lamiami, vlkolakmi, premenenými upírmi. Tentokrát prišla s čarodejnicami. Myslím si, že to je prijateľná zmena. A tiež alternatíva. Po toľkých upíroch sa mi krúti hlava.  Dúfam, že s čarodejnicami ešte neskončila nadobro.

Thei sa hneď zázrakom prihodí incident s hadom a istým mladým chlapcom. Aby so bola konkrétna tak tým chlapcom je Eric Ross. Skromný playboy s nádhernými očami, o ktorého majú dievčatá väčšinou záujem. Bol strašne odvážny. To ma veľmi prekvapilo.  Má rád zvieratá, čo je super. Je milý a láskavý. Ó, a určite zamilovaný. Autorka sa mimoriadne vyhrala s nejednou postavou. No tou špeciálnou bola práve Blaise. Zlé dievča, úplný prípad takmer každej hviezdy na strednej škole. Občas mi pripomínala poriadnu mrchu. Svoju moc nezabudla využívať pre vlastné účely aj napriek tomu, že to je zakázané. Chlapci pri nej nemali šancu sa do nej nezamilovať a spraviť pre ňu čokoľvek. Zakázané kúzla u nej boli ako vzduch. Potrebné k prežitiu. Pre mňa nebola prekážkou, no ani niečím na čo poviem wau! Skôr niečo ako ideš dievča!! ;) Úplne opačnou záležitosťou je Thea. Plaché a celkom jednoduché dievča. Samozrejme až na jednu vec, ktorú už vieme. Je čarodejnica. ;) Páčil sami jej temperament. Skvelo a rada liečila zvieratká. Toto, dajme tomu, že hobby využila aj  pri prvej akcii. Veru zišlo sa jej to.

Knihy z tejto série mám trochu dosť rada. Bytosti sú v pohode a k tomu všetkému príbehy zaujímavé. Akcia sa opäť nachádza v obmedzenom množstve aj tu. Divoká čarodejnícka romanca je zábavná. Myslím si, že každý si tu nájde niečo svoje.V každej jednej knižke v tejto sérii sa nachádzajú tri fakty. Prvý je, že sa niekto z Ríše temnoty zamiluje do smrteľníka. Druhý, pravidlá sa ako inak porušia. A tretí ?? V ňom žijú šťastne až do smrti. Príde mi to ako klišé. No veď ale povedzme si na rovinu. Čo by sme čakali od Smithovej ??

Tento raz sa mi kniha páčila. Popravde musela som ju čítať viackrát, pretože recenziu som stále odkladala a dej pri tom stále zabúdala. Ospravedlňujem sa. Už som sa poučila. Takže aby sme mali v tejto veci jasno. Tajomstvo upírov sa mi páčilo najmenej. Čierna mágia je zatiaľ druhá. Z týchto troch a teda posledná ktorá je zatiaľ u nás vydaná sa mi páčili Prekliate sestry najviac. V Česku je vydaných celkom šesť kníh. Veru, tu je to nič moc. Štvrtý diel by sa mal volať Tajomný anjel

Ďakujem vydavateľstvu FRAGMENT za poskytnutie recenzného výtlačku a za ich trpezlivosť.