piatok 25. októbra 2013

Som zlomená : Tahereh Mafi - Recenzia

Juliette ušla do Bodu Omega. Je to miesto pre ľudí ako ona – pre ľudí, ktorí majú dar – zároveň to je aj hlavné stredisko odporu tých, čo sa vzbúrili. Konečne sa odpútala od nového systému, je voľná a nehrozí jej, že ju použijú ako zbraň. Konečne môže slobodne milovať Adama. No zdá sa, že Juliette sa nikdy nepodarí oslobodiť od jej smrteľného dotyku.Ani od Warnera, ktorý chce Juliette viac, než si kedykoľvek vedela predstaviť. Prenasledovaná svojou minulosťou a vydesená svojou budúcnosťou Juliette vie, že v súčasnosti bude musieť urobiť rozhodnutia, ktoré jej zmenia život. Rozhodnutia, ktoré sa môžu týkať voľby medzi vlastným srdcom a Adamovým životom.

• Autorka: Tahereh Mafi
  • Originálny názov: Unravel me
  • Počet strán: 391
  • Preložila: Lenka Loncová
  • Vydavateľstvo: CooBoo ; Albatros Media
  • Moje hodnotenie: 5/5
Tahereh Mafi nám prináša ďalšiu knižku. Pokračovanie Juliettinho príbehu. O dievčati, ktorej dotyk je smrtiaci. Jedná sa taktiež o dystópiu. Som roztrieštená bola pre mňa len akousi predohrou. Spoznávali sme nové veci, tajomstvá ale hlavne celú Juliett. Tu sa nám vyvíja a prináša niečo nové. Naberá na obrátky. Graduje.

Keď mi prišla tak som doslova skákala tuším aj tri metre vysoko. Tak veľmi som sa tešila. Pravdu povediac po prvých 140 strán som si myslela, že zaspím. A to je tá lepšia varianta. Hej, bolo to nudné. A ako vážne? Znova mať potrebu všetko opakovať? Veď to vieme z prvej knihy. Série sa podľa mňa čítajú od jednotky nie od stredu. A aby toho nebolo málo, ako keby náročky sa k tomuto všetkému pridali aj Juliettine výlevy. No ako, prvá časť knihy má u mňa tri body z desiatich. V tomto ma veľmi sklamala.

Juliette je ako jedno veľké lietadlo. Keď je v pohode, všetko do seba zapadá, tak je skvelá. No akonáhle sa niečo malé v jej vnútri zmení, preklapne už je zle. Hotová katastrofa. Vymkne sa kontrole. Je priam neznesiteľná. Časti z jej zápisníka sú napriek tomu pekné a chváli hodné. Aby som nebola len negatívna, tak áno, našli sa tam aj občasné chvíle, ktoré sa mi páčili. No aj tak ich tam bolo strašne málo.

No aby aspoň po tomto všetkom jej nepodarku aj slnko vyšlo, je potrebné aby prišli na scénu chlapci. Kenji a Warner. Kenji je super kamarát. Jednoznačne jeho dobrá nálada mu zostala a ani dar chápavosti ho neopustil. Vôbec sa nezmenil. No zato Warner je jeho pravý opak. V prvej knihe som naňho mala chuť vytiahnuť najradšej zbraň a poslať ho tahet, no nakoniec som si to rozmyslela. Prišiel mi tam ako úplný psychopat a schizofrenik. No očividne zdanie naozaj klame. V Zlomenej dostal veľa priestoru. Dostal možnosť vyrozprávať skutočný príbeh, ktorý ho v prvom diely nenechali povedať. O tom aký naozaj je a prečo sa tak chová a zabíja. A naozaj sa mi zapáčil. Neverím, že toto napíšem, no myslím si že je zlatý, milý a hlavne úžasný chlapec. Najviac na tom zlé je to, že Adama neskutočne veľa zatienil. A to som ho mala radšej. Pravdepodobne za to môže aj tak autorka, priestor tam mal minimálne. Čo je podľa mňa dosť blbé, hoci nemôžeme mať všetko. ;))

♥ "Peklo je prázdne.
A všetci diabli sú tu." ♥

Príbeh sa mi celkovo páči. Je pekne vymyslený aj napísaný. Z tohto hľadiska mi nič nechýbalo. Tahereh píše zaujímavo a pútavo. Nedovolí vám si dať pri čítaní ani pauzu. Teda, čo sa týka druhej časti knižky. Ostala pri prečiarknutých myšlienkach, ktorých je našťastie pomenej. Myslím si, že je to pekné spestrenie deja. Množstvo akčných, desivých ale aj nepredstaviteľných scén tu určite nájdeme. Milo ma prekvapila. Určite si ju zapamätáte. Ak ste začali čítať prvý diel a moc sa vám nepáčil, tak rozhodne pokračujte, pretože Som zlomená vás prekvapí a zaujme ešte viac. Taktiež ak máte sklony k podobným témam tak na ňu nezabudnite. Knižka skrýva nejedno tajomstvo.

Ďakujem vydavateľstvu Albatros Media za poskytnutie recenzného výtlačku.
 Knižku si môžete kúpiť TU.