piatok 27. decembra 2013

Mrazivé leto : Manuela Martini - recenzia

Triler, ktorý vám nedovolí spať...
V mestečku Marbella, na juhu Španielska si pätnásťročná Lyra pripadá ako v raji. Až do chvíle, keď zmizne jej spolužiačka Pia. Onedlho Piu nájdu mŕtvu a tak sa z letnej idylky stáva zlý sen...
Lyre a jej kamarátom sa zdá, že polícia nekoná dosť pružne, chcú preto prísť vražde na kĺb. Aj keď Lyrina mama netuší, čo jej dcéra podniká, Lyre sa zdá, že sa správa divne: odmieta hovoriť o minulosti, keď Lyrina staršia sestra zomrela pri autonehode. Lenže Lyra je presvedčená, že jej sestra žije. Čo jej matka tají? Aké desivé tajomstvá mali zostať navždy skryté?

• Autorka: Manuela Martini
  • Počet strán: 176
  • Originálny názov: Arena Thrillers for Girls: Sommerfrost
  • Preložila: Agáta Chrenovská
  • Moje hodnotenie: 4/5

V teplom Španielsku na Costa del Sol sa chúli k začiatku letných prázdnin. Znamená to, že celé mesiace nebude škola. Školákov čaká len nekonečné vylehovanie na pláži. Pätnásťročná Lyra to nevidí inak. S kamarátmi sa bavia, až do jediného osudného dňa. Ich kamarátka Pia je nezvestná. Pátranie po nej graduje a nájdením jej mŕtveho tela začína pátranie po jej vrahovi. Kto ju zabil ? Prečo ? Lyrina mama sa správa divne a odmieta akokoľvek rozprávať o smrti jej dcéri a Lyrinej sestry Violy. Má s tým niečo spoločné ?  A čo podozrivý brusič nožov ??

Začiatok knihy je pomalý aj napriek tomu, že sa ocitáme hneď pri dianí. Už z anotácia poznáme čo sa v knihe bude diať. Škoda, že skoro všetko napísali do nej. Neskôr to totiž nie je prekvapenie. Autorkin štýl písania mi moc nelahodil. Príbeh ma zaujal, uznajme že nápad to bol pekný. Pasáže knihy, kde dej naberal na obrátkach ma bavil a stál za to. A práve naopak miesta kde sa nič nedialo, iba sme počúvali úvahy od Lyri mi zbytočne liezol na nervy. Vtedy som veru len čítala a čakala kedy sa to skončí.

Keďže má Lyra pätnásť rokov, tak som čakala, že sa s ňou dá aj stotožniť. Ako som sa len mýlila! Sklamala ma. Je na mňa až príliš rozmaznaná. Kamaráti ako Bea a Patrik boli fajn, dopĺňali dej. Leander, hmm...už len to meno niečo o sebe hovorí. Bol až príliš perfektný. Dej je miestami ľahko predvídateľný. V tejto knihe bolo niečo čo sa mi páčilo, ale na druhej strane boli tu veci, ktoré mi vadili. Okrem iného číta sa veľmi rýchlo. Možno niektorých dokonca pobaví alebo vyvolá zvedavosť. Starší čitatelia s ňou môžu mať problém. Keď mama prečítala nemala slov, iba krútila hlavou. :D A po druhom diely strašne nadávala. :D Mňa zaujala tak priemerne. Kniha je podľa mňa vhodná pre pubertiakov, ktorý majú radi záhady a tajomné dobrodružstvá. Vo vydavateľstve vyšli už aj pokračovania, podobné príbehy zo série trilerov.

Ďakujem vydavateľstvu Fragment za poskytnutie recenzného výtlačku.