streda 18. februára 2015

Kass Morgan: 21.deň - Recenzia

Už stovky rokov na Zem nikto nevkročil – až doteraz. Od pristátia stovky odsúdencov uplynulo už 21 dní. Sú to jediní ľudia, ktorí žijú na planéte... alebo si to aspoň myslia. Tvárou v tvár neznámemu nepriateľovi sa Wells pokúša udržať skupinu pohromade. Clarke sa zatiaľ snaží odhaliť tajomstvo údajne opustenej planéty a pomôcť Bellamymu nájsť jeho sestru – bez ohľadu na možné následky. A na vesmírnej stanici musí Glass podstúpiť neľahkú voľbu medzi životnou láskou a samotným životom. V tomto vzrušujúcom pokračovaní knihy Prvých 100 autorka odhaľuje neuveriteľné tajomstvo, spochybňuje všetky základné istoty a testuje pevnosť ľudských vzťahov. A ak chce sto odsúdencov prežiť, musia si uvedomiť, že existuje len jediné riešenie – zabudnúť na všetky spory a spolupracovať.

• Autorka: Kass Morgan
  • Originálny názov: Day 21
  • Počet strán: 264
  • Preložila: Katarína Slivková
  • Vydavateľstvo: CooBoo
  • Moje hodnotenie: 4/5
Zatiaľ čo Glass s Lukom čelia na lodi nemilosrdným rozhodnutiam a bojom o holý život, stovka deciek na Zemi to nemá ani z ďaleka ľahšie. Objavenie faktu že nie sú na zemi jediní ľudia ich poriadne vystrašila a vydesila. Ale kto mal dočerta vedieť, že sa niekomu podarilo prežiť Kataklizmu?! Stovka pomaly už nie je stovkou, zásoby sa míňajú a rivalita každým dňom rastie. Podarí sa im nájsť záhadne miznúce deti a poraziť ich hlavných nepriateľov?

Človeče, túto sériu rozhodne milujem. Po prvej knihe a osviežujúcom seriály to snáď nemôže byť ani o trochu lepšie. Toto pokračovanie ma ohromilo ešte väčšmi. Najviac som prekvapená z množstva emócií, ktoré táto kniha ponúka. Raz ste nahnevaný, znepokojený, zmätený, ba rozrušený. Potom ľútostivý, súcitný, zamilovaný. Veľmi som si to obľúbila, keďže v knihách jednoducho emócie nesmú chýbať. Som príjemne prekvapená že sa autorke podarilo takto nás namotať, dovolím si povedať že aj obmäkčiť. Jej nepredvídatelnosť aj napriek tv seriálu, ktorý sa čím viac ďalej nepodobá knihe, pridávam k plusom. Taká tá klasická veľká love story tu nie je, ale za to aby sa nepovedalo, troškou romantiky to okorenila. Pokiaľ si myslíte, že nenájdete žiadnu akciu alebo zvraty, ste na veľkom omyle. Práve na týchto dvoch prvkoch stojí celá kniha.

"Skrátka... nenarodili sme sa sami pre seba. Musíme si navzájom pomáhať."

Ku koncu knihy nabral dej rýchly spád, ktorý vyvrcholil šokujúcim koncom. Kadejaké skryté tajomstvá postupne vyplávajú na povrch a spôsobia riadny rozruch. Časová línia je vskutku dosť pomalá. Na konci druhej knihy sme ešte len niekde za tretím týždňom. Hoci autorka na lepšie vyvinutie charakterov mala dosť času aj strán mám taký pocit, že sa s nimi vôbec nepohla. Aspoň nie tak, ako som očakávala. Áno je pravda, že nám odhalila zopár skrytých tajomstiev postáv, lenže to nestačí. Som naozaj zvedavá čo si pre nás prichystala v ďalšom diely, pretože momentálne som v tomto smere sklamaná.

Kniha pokračuje presne tam, kde predošlá skončila. Štýl písania sa nezmenil, ani nezlepšil. Škoda. Príbeh rozprávajú tie isté štyri osoby. Bellamy, Glass, Wells, Clarke. Samozrejme nezabudnime ani na obľúbené flashbacky. Bolo to napínavé, rozhodne zaujímavé a istým spôsobom jedinečné. Príbeh dokáže upútať najmä týnedžerské publiko. Mojou slabosťou je kombinácia kníh so seriálom. Potom je to celé maňifik. Naozaj nečakané. :D

"Čoskoro votrelca dohonil a s výkrikom sa naňho vrhol. Vtom zastonal, lebo dostal kolenom do brucha, no napriek tomu sa prevalil a pritisol neznámeho k vlhkej zemi. Dostal jedného z pozemšťanov. Bolo to dievča. "

Takže áno, zbožňujem túto sériu a som veľmi sklamaná že mi čítanie ubehlo tak rýchlo, pretože čakanie na tretiu, poslednú časť ma pomaly, ale isto zabíja. Pokiaľ vás táto kniha čo i len trochu zaujala, na čo čakáte?? Pustite sa do tejto série plnou parou vpred a uvidíte sami. Zamilujete si ju. ;)

Ďakujem spoločnosti Albatros Media za poskytnutie e-knihy k recenzii.