štvrtok 26. marca 2015

Jedno rozhodnutie ťa môže zničiť! ~ Rezistencia ~

Orig. názov: The Divergent Series: Insurgent
Žáner: akčný, romantický, sci-fi
Krajina: USA
Réžia: Robert Schwentke
Scenár: Brian Duffield, Akiva Goldsman
Kamera: Florian Ballhaus
Hudba: Joseph Trapanese
Predloha: Rezistencia - Veronica Roth
Hrajú: Shailene Woodley, Ansel Elgort, Theo James, Kate Winslet, Naomi Watts, Jai Courtney, Miles Teller, Zoë Kravitz, Maggie Q, Ray Stevenson, Mekhi Phifer, Octavia Spencer, Daniel Dae Kim, Emjay Anthony, Rosa Salazar, Justine Wachsberger, Jonny Weston, Suki Waterhouse...
Moje hodnotenie filmu: 70%/100%

Z Tris a Štyriho sa behom okamihu stali vydedenci podobní štvanej zveri. Nikde nie je pokoj a bezpečie, vodkyňa sekcie Informovaných ich s pomocou ozbrojenej sekcie Neohrozených neúnavne prenasleduje, je odhodlaná dostať ich za každú cenu. Zároveň necháva pochytať ďalších divergentných ľudí, ktorí do stanoveného spoločenského systému nezapadajú. Vystavuje ich krutým testom, aby odhalila vhodnú osobu, ktorá jej môže pomôcť rozlúštiť dávne tajomstvo. Tris a Štyri zisťujú, že majú viac spojencov, než sa zdalo, rozhodnú sa prestať utekať a skúsia prekvapujúci protiútok. Je to práve Tris, kto sa stane kľúčom k tajomstvu, na ktorom stoja základy sveta, v ktorom žijú. Tajomstvo minulosti aj budúcnosti.

YA sú v posledných rokoch veľmi obľúbené. Tínedžeri po celom svete z nich šalejú. Doslova. Ani sa im nečudujem. Veď kto by nechcel aspoň na chvíľu vtrhnúť do celkom nového sveta, plného lásky, dobrodružstva a dosť nereálnych situácií? Pravdepodobne iba málokto. Veruže ja tiež nie som výnimkou. Práve naopak. Ja toto všetko vyhľadávam. Knihy sú tým základom, kt. tvoria úspešné/neúspešné filmové a seriálové spracovania. Bez nich by sme ťažko hýkali od strachu v The Maze Runner, plakali v The Fault in Our Stars, čudovali sa nad princípmi Divergent, stáli pri zrode vzbury v The Hunger Games alebo roztápali sa od úžasu v Insurgent.


Takto pred ± rokom som bola nadšená z Divergencie. Knihy sa mi moc páčili a keď konečne uviedli deň premiéry už som len odpočítavala dni. Konečne nastal deň D. Tešila som sa ako malé dieťa, ktorému dáte zmrzlinu. Áno, bola som naozaj zvedavá. Keď sa film skončil nemala som žiadne slová. V hlave mi vírilo tak veľa myšlienok, dokelu to čo bolo?!! Si robíte srandu!? Akože to už je koniec?!!! :o Rezistencia a hlavne Tris do mňa strelila guľku po ktorej ostane jazva a rozhodne si ju budem pamätať. Nie ale v tom úplne najlepšom svetle. O niekoľko percent sa mi tento diel ľúbil viac ako predošlý. Absolútne som to nečakala, keďže druhé diely sérií sú väčšinou, česť výnimkám, nudnejšie a nie tak záživné ako prvé časti. Do kina som šla síce celá natešená s túžbou si to pozrieť, ale zato s malým očakávaním. Videla som to v 3Dčku a bolo to fajn. Film splnil svoj účel a zapôsobil. Na neskutočne veľa dôležitých detailov z knihy zabudli, čo spôsobilo, že väčšina scén mi prišlo smiešnych a hlavne absurdných. 

Prvé scény neprebehli ani z ďaleka podľa knihy, čo ma dosť nehnevalo. Prešla snáď aj dobrá hodina a mala som pocit že scenáristi si z knihy zobrali len kostru, tak ako to zvyknú robiť. Ba čo menej, kostru z kostry. A tú si potom prikrášlili. Ani trošku sa to nepodobalo mojim predstavám. Reku až to takto pôjde ďalej chcem späť svoje peniaze a strávený čas. Našťastie to potom už nešlo ako sa hovorí "do kytek", ale len lepšie. To že knihy sú miliónpätstokrát dokonalejšie sa samozrejme potvrdilo aj tu. Na toto som si bohužiaľ už zvykla, no aj tak mi tu niečo chýbalo. 


Hlavná hrdinka Beatrice "Tris" Prior, ktorú stvárnila vynikajúca Shailene Woodley ma zmiatla svojou kurážou a v mnohých scénach svojou nemilosrdnosťou. A to nebolo všetko. Tiahla celý film a jej výkon bol výborný. Ostrihané vlasy boli podľa mňa príjemnou zmenou, keďže to tak Tris urobila aj v knihe. Viem že režisér chcel Tris určite urobiť najdokonalejšou, alebo také niečo, len jedno mi nejde do hlavy. Celý čas sa v knihe bála čo i len pomyslieť na zbraň, vďaka tomu čo sa prihodilo Willovi a vo filme ju zakaždým vytiahla a neustále pálila do ľudí guľky. Podľa mňa je to dosť podstatný detail, bola to fakt sila. Najviac sa mi páčila scéna, kde dostali sérum pravdy v Otvorenosti. Musím uznať, to bolo naozaj kvalitne zahrané. Tobias "Štyri" Eaton, lámač ženských sŕdc, v podaní Thea Jamesa bol neodolateľný charakter. Svalovec pri ktorom vzdychala kamarátka zakaždým, keď sa objavil na plátne odviedol spolu so Shailene obdivuhodný výkon. Nemal tam čo pokaziť.

Mojou obľúbenou postavou je naďalej, tak ako aj v knihách, Uriah. Jeho si jednoducho zamilujete. Je však tá postava, ktorá spolu s Christinou, Tori, Marlene, Ericom a mnohými nedostali moc priestoru. Pravda, veď sú to "len" vedľajšie postavy. Marcus s Tori, ktorí v knihe zohrali tiež podstatnú časť tu chýbajú. Iste sú na snímkach asi päť minút dokopy, lenže to nestačí. A nie je to tak len s nimi. Ako keby sa režisér so scenáristami pre zmenu zase vysmiali nám. Vtipný Peter Hayes, teda Miles Teller, ktorý mi vždy zlepšil náladu svojimi hláškami bol teda kvietok. Kate Winslet sa svojej role zmocnila naplno a parádne sa predviedla. Neskutočne som to Jeanine zožrala. Nová postava, Evelyn -  Naomi Watts, sa mi v prvom okamihu zdala celkom mladá na rolu matky. No môže za to asi len to, že tak mlado vyzerá, pretože s porovnaním naozajstného veku herečky je všetko ok. Uhmm a ten moment keď len tak sedí uprostred noci pri Trisinej a Štyriho posteli, no desivé. Jej postava ma veľmi nezaujala tak ako v knihe. Caleb Prior, ktorého hral Ansel Elgort, ma občas vykoľajil ale najmä pobavil. Úsmev mi ušiel aj pri tom ako obedoval u bezprizorných. A chcete mi povedať, že to som sa fakt len ja, ako jediná smiala na tom ako bežal?? Nemôžem si pomôcť.....za to by mal získať aspoň nejakú cenu! :D 


Predstavia sa nám nové frakcie. Harmónia (Amity), ľudia ktorí spolunažívajú s prírodou len v tom najlepšom svetle, sú naozaj pritiahnutí za vlasy. Len si to predstavte. Každý deň, neviem koľkokrát za deň si idete pre jedlo a ten chlapík vám pri podávaní taniera vždy povie "May kindness be with you". Sa čudujem že sa mu huba nezodrala. Otvorenosť (Candor), tí čierno-biely, sa snažia by ako inak spravodlivý a úprimný no nejako som im to vôbec neuverila. Na Bezprizorných (Factionless) som sa celý čas bavila. Are you f. kidding me?! Ich takzvané celé útočisko v jednej schátralej budove a pomáhanie druhým? Nula bodov. Vtedy, keď kludne mohli zachrániť dievčatá pod útokom simulácie Informovaných, sa radšej rozhodli stáť obďaleč a dívať sa na ne ako keby vôbec neexistovali. Aspoň že Tori a Tris majú rozum.

Efekty v tomto filme hrajú najväčšiu úlohu. Sú pre mňa asi to jediné, vďaka čomu sa mi film páčil a pozriem si ho znova. Zapôsobili na mňa, aj keď v niekoľkých prípadoch to prehnali. Simulácie, cez ktoré musela Tris prejsť, boli podľa mňa strašne divné. Všetky mi prišli úplne rovnaké, mala som problém rozoznať jednotlivé frakcie. A vôbec, ako prišli na niečo také ako nejaký box s tajomstvom? Z tých hadíc, či ako sa to volá, čo sa zapichnú do divergentných a potom levitujú som bola zhrozená. V knihe ležali na stole, tam robili na nich tie experimenty a toť vše. A tie ich ručné prístroje na rozoznanie do akej frakcie človek patrí, no komické.. Očné skenery detto. Čo sa už načisto zbláznili? 

Hudba film len dopĺňa. Nie je nijak výrazná. Ani by ste nepostrehli, že tam vôbec nejaká je. Ani jedna, ani jedna pesnička mi neutkvela do pamäti tak ako v Divergencii. Škoda. Rezistencia je o niečo viac akčnejšia, viac o vzťahoch. Nájdeme v nej tiež viac chaosu. Aj napriek tomu sa naň celkom dobre díva. Tí, ktorí sú fanúšikovia a poznajú knihu tak ako ja, možno sa im film bude páčiť a určite vedia o čom hovorím.Tím, ktorí nečítali knihy, nedajbože ani nevedia že nejaké sú, im sa film bude na stopro páčiť. Budu unesení. Neodporúčala by som však ísť do kina bez pozretia si prvej časti, Divergencie. Môže sa vám stať, ako aj u náš v kine pár dievčatám, že to pozerali, pozerali a vôbec nechápali.

Knihy zbožňujem, rozhodne ostanem radšej pri nich a filmy si pozriem znova, ale len občas. Knižky sú oveľa viac lepšie, detailnejšie, je v nich z každého súdku omnoho viac vecí, akcie, tajomstiev, ktoré vo filme určite nenájdete. Bezpochyby stoja za prečítanie. ;)

Tu je officiálny trailer k filmu. Užite si ho! 


2 komentáre:

  1. Pěkná recenze, já jsem si také Divergenci přímo zamilovala. Kniha byla dokonalá a i film byl nad moje očekávání. Na předpremiéru jsem byla úplně stejně natěšená ( jako malé dítě) a jelikož jsem ještě knihu nečetla, nemohla jsem srovnávat. Možná proto jsem byla filmem unešená. Líbily se mi počítačové efekty, které byly opravdu dokonalé. Však jediné, co se mi opravdu nelíbilo, byla sebelítost Tris, no a taky její vlasy :( Rozhodně však díky za názor :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem a knihy si jednoznačne prečítaj, nemáš čo stratiť a sú skvelé! ;)

      Odstrániť

Každý komentár poteší. :))